Alla inlägg under juli 2008

Av Maglin - 31 juli 2008 23:05

Eftersom allt krånglar så passar jag väl på att lägga upp ett par djurbilder då... Observera Äbba i nedre högra hörnet på bilderna på katten...

Av Maglin - 31 juli 2008 23:04

Några sista bilder på skolan för den som känner sig destruktiv.

Av Maglin - 31 juli 2008 22:38

Det är då väl aldrig slut på eländet heller... Ok, det är I-landsproblem vi pratar om, men ändå... Skulle köra Zul'Aman, hade uppdrag att döda sista bossen. När vi kommer dit lägger mitt nät av. Längtat hela veckan efter att få gå dit å fixa det där, men så f-n heller...

Behöver jag säga att det åskade så jag var tveksam att komma iväg alls? 


Nu hoppar nätet fram och tillbaka och det har jag absolut inte tid med.. Får hoppas det funkar i morgon...


Av Maglin - 30 juli 2008 19:43

Jag spenderar ibland alldeles för mycket tid på Youtube. Oftast letar jag efter låtar jag aldrig minns namnet på, såna man hört för länge sen, såna man har fått för sig var bra,om man nu bara kom ihåg rätt.

Jag köper aldrig skivor, eftersom jag oftast gillar bara en eller två låtar per grupp, så därför är just youtube min stora musikkälla. Letade efter Nickelback nyss och sprang på denna underbara tolkning av låten Photograph. Måste bara dela med mig av den =)

Av Maglin - 29 juli 2008 17:26

Förra veckan kraschade WoW för mig, på EN avkaraktärerna, de andra på samma server gick bra. Intressant fel... Plockade bort addons och tömde de mappar man ska tömma och sen funkade allt bra igen. Fast att ställa in alla addons igen tar ju sin lilla tid :/ Nåja, tyckte det var dax ändå så.

Allt funkade bra efter det fram tills nyss. Då kraschade spelet på en annan karaktär... Jag blir såååå trött...

Körde en repair och jo visst,allvarliga fel på installationen av senaste patchen.  Får se om det funkar om 1,1Gb då :/


Update: Lade ner tankningen för som vanligt krånglar ju Blizz egen downloader. Letade mirrors istället och tankade därifrån.  Tog typ två timmar istället för 6 timmar. Så klart så visade sig den filen inte fungera, någon som blev förvånad? Till slut efter ytterligare två timmars tankande från en annan mirros så kom den hem. Nu funkar WoW igen och jag är lite gladare =)

Av Maglin - 28 juli 2008 23:21

Suck, vilken tråkig dag...

Hett som nivetvar på dagen, gick knappt att röra sig.

Hade hela dagen sett fram emot en tur i Zul'Aman och spöa lite troll. 18:45 skulle vi samlas, och 18:30 började åskan på allvar. Naturligtvis skulle den gå rakt över huvudet på mig också.  Hade behövt ett nanour eller nåt för att kunna räkna tiden mellan blixt och smäll. Tänkte på de två stackare som dödades av blixten i helgen, så klart. Ibland är vi allt små...


Som jag skrev förut så kan det dock vara bra att ha lite tråkigt. Startade en ny karaktär i WoW idag. En warlock, alltså en sån där som springer omkring med en demon i sällskap. Nu blev jag att tänka på frun igen... Längtar tills hon kommer hem...

Tillbaka till ämnet. Satt och läste en tråd på Blizzards forum om roligaste namnen på karaktärer. Fick lite inspiration därifrån. Ni som inte vet något om WoW kan sluta läsa nu, om ni mot förmodan inte redan gjort det.

Satt och bläddrade igenom warlockens talentträd och hittade en talent som hette malediction, vilket då betyder förbannelse. Gjorde sedan en kvinnlig warlock som naturligtvis fick heta Femalediction. Edict i sin tur betyder påbud. JAG tyckte det var kul iaf...............

Av Maglin - 27 juli 2008 02:36

Tittade igenom gamla screenshots och hittade denna. Brill som bråkar med någon. Kan det vara Stellan?

Av Maglin - 27 juli 2008 02:23

Som titeln anger hade jag FÖR tråkigt för att gå å lägga mig. Tänkte väl ändå packa ihop å logga av när nedanstående text dök upp i chatten.

Först visste jag inte vad jag skulle tro... Såg sen att det var ju inte en spelare som ropade utan en NPC, alltså en datakaraktär. Så jag måste ju så klart undersöka. Och jo, där var de =) Level 70 Elite Tauren Chieftain.

En snabb info om dem är att det började som ett band några anställda på Blizzard som gör World of Warcraft skapade för skojs skull. Sedan ballade det ur =) Hade ingen aning om att de spelade "live" i spelet, men man lär sig nåt nytt varje dag =) Såg på Wowwiki att det uppträder dagligen, var ju bara jag som lyckats missa det... jaja, kul var det iaf =) Nedan följer några screenshots 

Ovido - Quiz & Flashcards