Alla inlägg den 22 juli 2008

Av Maglin - 22 juli 2008 14:47

Föllsedan närmar sig med stormsteg. På fredag blir jag 34... Äla bubbe...

Och vilken present jag får, den övergår alla mina vildaste fantasier! Min fru reser bort!

Hmpf... Jaja, det blir nog bra, hon kan behöva semester från mig. Ok då, hon åker inte förrän på lördag morgon, men men...

Hon ska iväg på religiositeter igen, nåt hon gör varje månad, men denna månad blev det en hel vecka istället för en helg. Bra religion det där, man behöver bara vara helig en helg i månaden, ungefär som att ha delad vårdnad skulle jag tro.

Hon ska iof hälsa på Annika med på vägen till Smålanden. Hon fyller också år, Annika alltså. Vi är lejon båda två, inte undra på att min fru behöver semester.  Såg att Annika skrivit en mastodontinlägg om vad hon vill ha. Brydde mig aldrig om att läsa...


Själv önskar jag mig.. hmm... tja, som vanligt kommer jag inte på nåt, men det brukar min trevliga släkt lösa ändå. Vet att jag skulle behöva ett USB-minne, det kan man ju alltid hoppas på... Jag kan dock asvlöja att jag antagligen får ett par raggsockor av min fru. Säg det inte till henne, men jag hittade ett paket på nedervåningen, som var inslaget i julpapper, paketet alltså, inte nedervåningen. Antagligen bortglömt från i julas, då paketmängden var avsevärt liten. Japp, raggsockor är nog vad jag får.


För de som vill veta om min gissning stämmer så avslöjas det hela på fredagkväll i villa del saltvik eller på denna blog. 

Av Maglin - 22 juli 2008 13:55

Tänkte bara lite snabbt reda ut mina länkar på denna sida, så att allt ska bli enkelt för er.

Pick me, me, me är alltså min fru sedan, hmmm 6 år tillbaka? Det som inte dödar härdar.


Mamma Asklund är då hennes dotter och alltså min plastdotter som nu ska bli mamma då, jag blir alltså plastmorfar till Mamma Asklunds barn.. Uppfostrat henne som det skulle varit min egen, därför hon är så konstig.


Pappa Hyllman är Mamma Asklunds sambo dvs min plastsvärson, tja... behöver inte säga mer...


Zorg är min kompis, han som skulle ha spö i Britannia, Tina hans sambo, hon som vann... Vi har typ växt upp ihop, jag och Zorg, inte Tina. Zorg är då en förkortning för Zorgtcaleiz, hans WoW-char, men eftersom ingen kan uttala namnet så blev det bara Zorg.


Baltazar är en kompis från WoW som vi träffat IRL flera gånger, dessutom är han kompis med min kompis som flyttat till Karlstad till en kompis som redan då var kompis med professorn.


Lena, a ka Mina-jakthundar är min svägerska dvs min frus syster, hon är dessutom gift med min bror. Så hon brukar säga att min bror alltså är hennes bror medan jag är min frus bror.


Så, då var det utrett.


Bloggar vi väntar på:

Maggan, min syster, och för att repetera och klargöra ovannämnda fakta, min frus systers mans syster.


Libra, kompisen som flyttade till Karlstad till sin kompis som redan var kompis med vår kompis professorn.


Bloggar vi aldrig får se:

Morsan.... 


Nu fick jag huvudvärk.. over and out 

Av Maglin - 22 juli 2008 00:09

Här följer snabba fakta om Vansbro. Kommer att fylla på allt eftersom, men jag kände att det behövdes en bas.


Några återkommande Evenemang

Vansbrosimningen. www.vansbrosimningen.se

Ingmarsspelen www.ingmarsspelen.com

Flygfesten

Trollbröllopet

Pepes fotbollscup

Marie memorial Race www.mariememorialrace.com

Storängsfesten

Guldmarknad www.djik.nu

VNF-festivalen (hoppas det blir återkommande) http://www.vnf.mine.nu/index.htm


Befolkning i kommunen (SCB)


2000 7291

2002 7235

2004 7122

2006 6983

2007 6959

Fördelning 2007:

(riket inom parentes)

Män: 50,3 % (50,3 %)

Kvinnor: 49,7 % (49,7 %)

0-17 år: 19,9 % (21 %)

18-64 år: 57 % (61,4 %)

65+: 23,1 % (17,5 %)

Medelålder: 44,3 år (41 år)


Arbets(löshets)statistik

maj 2008, 16-64 år (arbetsformedlingen.se)


Arbetssökande: 101 (-18) 2,4 % (länet: 2,2 %, riket 2,3 %)

Sökande i program med aktivitetsstöd: 46 (-38)

Sökande som har arbete med stöd: 105 (-2)


Förvärvsarbetare 2005 andel i % av alla i åldersgruppen

20-24 59%

25-44 85%

45-64 76%


Politik (www.vansbro.se)

Kommunfullmäktige

Socialdemokraterna 11

Moderata Samlingspartiet 3

Folkpartiet 1

Centerpartiet 8

Vänsterpartiet 4

Kristdemokraterna 7

Kommunpartiet 3


Kommunstyrelsen

Ordf KD

Vice ordf S

2 vice C

Ledamöter

C C C

KD KD

M

S S S S

V


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards