Direktlänk till inlägg 17 november 2008

KF, AF, EF...

Av Maglin - 17 november 2008 21:55

Är precis hemkommen från ett fyra å en halv timme långt kommunfullmäktigemöte. Ursäkta alla kommande stavfel... Ich habe hjärnmos... Kan tala om att det blir Vårdnadsbidrag i kommunen å en massa äldreboenden kommer att hamna i Vansbro istf i olika kommundelar... Sen blir det dyrare att skita oxå. Det var väl de viktiga punkterna.

 Kan även nämna att det är en biogasanläggning på G till kommunen, så tack vare den kanske skitandet blir billigt ändå.


Företagsplanerandet går framåt, men vi har allvarliga problem att komma på ett namn, vilket känns lite fånigt. Iaf så känns det fånigt att benämna det som "firman" eller "föreningen" hela tiden. Spånade lite idag å funderade på ett namn Brill kom på igår för en ny guild. "Nya Tag". Gogglade namnet å hittade två firmor...

 Affärsidén är klar, men för tidig att avslöja.

 Har jagat arbetsförmedlingen i två veckor snart... Hopplöst med lejt folk... Måste snacka med dem om hur upphandlingar går till mm.

På fredag är det heldag i El Stockholmo, mässa igen. Coompanion som ordnar buss å allt. Åker 0530, kommer hem 22 ungefär.


I övrigt så är det WoW hela kvällarna. Kör med min dvärgalönnmördare, Maglin. Han ÄR alltså dvärg, han dödar dem inte, så ofta. Jobbar på sakta men säkert å njuter av de snyggaste spelmiljöer jag sett på länge.


Brillo å jag beställde, som hon nämnt i sin blogg, varsin mobiltelefon, å idag fick vi iaf korten. Mitt nummer tog ca 3 sek att lära sig; 076-77704elva Hennes tog nog fyra, var en nia istf sista sjuan. Sedan får vi se när själva telefonerna kommer.

Det var nog allt för denna gång. Tar gärna emot förslag på företagsnamn från er som fattat vad företaget handlar om =) Kraven är väl att det ska vara förståeligt vad vi gör å att äldre människor ska kunna uttala det ;) Fast egentligen när jag tänker efter blir det nog inte ETT namn, utan två eller tre.


OaO


 
 
Svägerskan

Svägerskan

18 november 2008 19:02

gräv där du står/spadtaget/grepen/handtaget...eller något däråt...

http://mina-jakthundar.bloggagrattis.se

 
Ingen bild

Brill

18 november 2008 19:31

Gnöfennöpen in the gnofessnösen.

tycker jag passar:)

 
Ingen bild

Maglin

19 november 2008 09:08

Från de som fattat, skrev jag...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maglin - 20 januari 2009 19:24

Hejfolket. Ska prova på wordpress ett tag, välkomna dit =)   Nu blev det inte så.....   http://maglin.blogg.se/   Är stället ni ska kika på =) ...

Av Maglin - 20 januari 2009 02:54

Dagen blev till slut rätt bra, trots bara 30 minuters sömn inatt. Fick ju gott om tid att göra mig i ordning i morse iaf. Så gott om tid att jag glömde boken jag skulle läsa på bussen. Fick lov att köpa mig en tidtabell för att ha NÅT att vila ögonen...

Av Maglin - 14 januari 2009 11:50

Snart är det dags för vardag igen, nästa vecka börjar skolan. Folk säger det är skönt när det blir vardag igen. Jag ser verkligen fram emot 13 timmars arbetsdag, lärare som berättar hur långt efter vi ligger men inte kan sätta fart själva, klasskompi...

Av Maglin - 4 januari 2009 11:38

Det finns många konflikter i Azeroth. Naturligtvis finns kriget mot Lich King i senaste expansionen, men även ”små” konflikter som Defias uppror mot Stormwind. Det är här det lustiga börjar. I Elwynn Forrest alldeles utanför staden St...

Av Maglin - 26 december 2008 12:27

Nu är julen slut, tack å lov. Allt blev väl så blärtigt som jag trodde ungefär. God mat hos morsan iaf, som vanligt =) Juldagen skulle vi ha spelat spel med T&P, men det blev inställt. Jag blev tvungen att vara nykter ännu en dag, ska råda bot på det...

Ovido - Quiz & Flashcards