Direktlänk till inlägg 3 augusti 2008

Case file:weekend-status:080801

Av Maglin - 3 augusti 2008 22:40

Bara en rapport från helgen, för jag kommer inte på så mycket annat att skriva om. Är liiiite trött.

I fredags kom hon äntligen hem hon den där, tack å lov. Maken till tråkig vecka har jag inte varit med om sen jagvetintenär...

Med sig hade hon en present från Annika och Andreas. Ett USB-minne, äntligen =)

Hade varit dutti å kommit ihåg att både städa och vattna blommor med.


Söndag var sista dagen för våra inlämningsuppgifter och mestadels av helgen har gått åt till att fixa den sista. Ett schemaarbete på en onlinesida som heter fastpool.se. Rekommenderas. Lite bökig när man inte vet teorin bakom schemaläggning eller har bra koll på arbetsreglerna, men men. Det blev nåt iaf. Tyvärr är det mesta så i vår skola tycker jag. "Fattas" alltid en massa info. Klart man kan kolla mycket själv, men inte allt.

Finns en uppgift som inte är inlämnad, har fortfarande inte fått sakerna som behövs till demav läraren... Suck...


Mitt i detta har nätet så klart fortsatt krångla, så skriva in uppgifter i fem minuter, sitta och svära i fem och under tiden glömma bort vad jag höll på med.

Ringde Glocalnets support ett antal gånger, gjorde de vanliga sakerna som de alltid säger man ska göra. (jo, har haft fel på nätet förr) Inget hjälpte. Nu verkar det funka igen. Telia here I come... Så trött på att det inte funkar. Telia har iaf snabbare service...

Guilden var i Mount Hyjal i dag, men dit kunde jag så klart inte följa med pga nätet. Har inte hunnit skaffa saker heller. 


Nu ska jag strax sova och ladda för en ny vecka. En vecka som verkar kunna bli helt ok. På tisdag är det familjeträff eller nåt och på onsdag ska jag hmm, förlora i Britannia igen.

I övrigt så hoppas jag att det blir uppehåll så vi kan måla klart på verandan, och byta några vindskivor på den samma.


Vad helgen ger återstår att se, inget inplanerat ännu, men det skulle vara kul att göra nåt annorlunda. Annorlunda innebär väl att gå ut antar jag ;)


OaO

 
 
Ingen bild

Söster

4 augusti 2008 16:13

Kan det vara mitt USB-minne du har fått i present, kan iaf inte hitta det:)
Vet du att din söster var uppe till halv fyra i söndsga morse, det var nog 30 år sen sist.
Sen knyckte jag trimmern av mamma idag. Ja jga lever faktiskt än men det var på håret. Hennes ögon sköt blixtar när hon förstod att hon inte kan plåga myrstackarna förrän efter 17 i kväll....
Så nämn inget om det imorron för då måste vi bara betala terapi åt henne

 
Ingen bild

Annika

4 augusti 2008 17:20

Hoppas det löser sig med internätet, och att du får stryk i Brittania! =D

 
Ingen bild

Maglin

4 augusti 2008 19:36

@Maggan: Det minnet jag lånade? Kan det ligga i bilen kanske?
Och kom ihåg att det är synd om myrstackarna.

 
Ingen bild

Maggan

4 augusti 2008 21:29

nää då jag har hittat det. Måste nog städa lite här hemma och flytta dator som jag inte använder.
Tipsprommenad imorron runt 17 har jag hört ryktas om

 
Ingen bild

stellan

4 augusti 2008 21:46

är det en intär tipspromenad så läg utt den på nättet så kan vi vara med och svara

 
Ingen bild

Maglin

4 augusti 2008 22:03

De ryktena har jag oxå hört, S-G eller magnus som ska göra.

 
Mina-Jakthundar

Mina-Jakthundar

4 augusti 2008 22:52

Sven-Göran har redan gjort den.

http://mina-jakthundar

 
Patrik

Patrik

5 augusti 2008 08:46

Jepps, imorn skall du förlora i Britannia igen. Tina är rejält på hugget nu :). Ska du ut i helgen, skall ja köpa öl menar du? ;).

http://patriktina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maglin

5 augusti 2008 10:31

Naej, det var inte ut så jag menade.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maglin - 20 januari 2009 19:24

Hejfolket. Ska prova på wordpress ett tag, välkomna dit =)   Nu blev det inte så.....   http://maglin.blogg.se/   Är stället ni ska kika på =) ...

Av Maglin - 20 januari 2009 02:54

Dagen blev till slut rätt bra, trots bara 30 minuters sömn inatt. Fick ju gott om tid att göra mig i ordning i morse iaf. Så gott om tid att jag glömde boken jag skulle läsa på bussen. Fick lov att köpa mig en tidtabell för att ha NÅT att vila ögonen...

Av Maglin - 14 januari 2009 11:50

Snart är det dags för vardag igen, nästa vecka börjar skolan. Folk säger det är skönt när det blir vardag igen. Jag ser verkligen fram emot 13 timmars arbetsdag, lärare som berättar hur långt efter vi ligger men inte kan sätta fart själva, klasskompi...

Av Maglin - 4 januari 2009 11:38

Det finns många konflikter i Azeroth. Naturligtvis finns kriget mot Lich King i senaste expansionen, men även ”små” konflikter som Defias uppror mot Stormwind. Det är här det lustiga börjar. I Elwynn Forrest alldeles utanför staden St...

Av Maglin - 26 december 2008 12:27

Nu är julen slut, tack å lov. Allt blev väl så blärtigt som jag trodde ungefär. God mat hos morsan iaf, som vanligt =) Juldagen skulle vi ha spelat spel med T&P, men det blev inställt. Jag blev tvungen att vara nykter ännu en dag, ska råda bot på det...

Ovido - Quiz & Flashcards