Direktlänk till inlägg 27 september 2008

Leksand Ler, Vansbro grinar

Av Maglin - 27 september 2008 01:29

Så var vårt skolprojekt inlämnat å klart vid en möte med köpmannaföreningen i Leksand. Tyvärr var jag förkyld å kunde inte delta =( Så företagarnas reaktioner vet jag inte, men de hade ju trots allt beställt projektet så...

Ska bli mycket intressant att se om det hjälper till att förbättra kundservicen.

Ettorna hade ju även Mystery shoppat i Borlänge och det var minst lika låg service där, så Leksand behöver inte anstränga sig speciellt mycket.


Här är två artiklar från projektet:

Sandras kundkänsla imponerar

Grattis Sandra


Fler nyheter, nu från ett gravgrävande Vansbro.

Västsvenska handelskammaren har gjort nån undersökning om tillväxtregioner. Vansbro hamnade lååångt ner, under nedflyttningsstrecket om man så säger.

Sedan uttrycker en politiker att det satsas pengar på de ställen ungdomarna flyttar till. Självklart är det så, å lika självklart är det alltså inte Vansbro.

Tänker man efter så är det inte speciellt kontigt. Vad finns att göra här? Mycket få jobb, ingen fritid för de över 18 (ungefär). Ingen morot från kommunen. Flytta hit så får du... tja... vad får man? se på fan?


Minns ihåg när man själv var runt 20, vad gjorde man? Åkte runt på byn eller satt hemma hos nån kompis å degade. Men med dagens bensinpriser är det bara degningen kvar. Kolla på byn efter 18 en vanlig dag så får ni se... Eller INTE se kanske man ska säga...


NEj, fram med ett ungdomsråd som tar reda på vad som behövs. Det håller inte längre att resonera som så att de kommer tillbaka när de får barn. Å vad kan vi skylta med? Billiga fallfärdiga hus, galna vargar och snart nedlagd tågbana? Hä e nô hä...  Eller tja, jag menar förstås billiga bostäder, natur och infrastruktur. Stackars vår informator, hans måste gått in i väggen dag två på nya jobbet...


Men nu ska vi inte se allt nattsvart, det finns ljuspunkter med. Antar jag. Finns det liv finns det hopp. Nehej, jag försökte verkligen, men jag kom inte på något.


Det är förresten KF på måndag, ärendena är så upplyftande. Bland annat vilka fastigheter som Stiftelsen Vansbrohem ska riva och hur mycket det ska kosta för affärerna att få sälja nikotintuggummi. Det närmaste vi kommer min diskussion i detta inlägg är en fråga om vad som ska göras med våra så kallade skateboardramper, som ju påminner om LEGO, dvs är en stor hög med bitar.

Det finns en sak till som möjligen kan vara lite upplyftande. Det ska införas en "medborgarnas frågestund" på KF. Dock så måste frågan var ställd någon dag innan i fyrtioelva exemplar och inskickad säkert på både svenska och serbokratiska, samt avstavad enligt gammaldags kyrklig latin. Så visst, inget problem att få igenom den punkten, ändå ingen som kommer att orka. 

Faktiskt så ska ersättningen till pålitiker ses över med, var Kommunpartiet som fick fram det, varför ska det vara så hög ersättning? Fast översynen lär väl sluta med att alla ersättningar höjs antar jag. Annars måste ju många politiker skaffa sig ett jobb, å det finns ju inte konstaterade vi förut. Fast nu ljög jag. Det finns sex jobb på AF, varav tre på Rodis. Grattis verkar gå bra för dem...Mer pizza åt folket!Undrar vad som hände med den så kallade arbetskraftsbristen?


Jaja, inte nåt ont som inte har något gott med sig. AF kommer att få mer pengar (någon som trodde annat), och detta gör ju att vårt projekt är aktuellt igen =)  Vi pratar om 12 arbetsplatser åtminstone. Heja mig =)


Livet as we speak

Fortfarande förkyld-ajaj

WoW är tråkigt-ajaj

Spel i helgen hos P&T-jaja

Besök och konsert nästahelg-jaja

Gott vs Ont  4-4 En får va gla för hä lille...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maglin - 20 januari 2009 19:24

Hejfolket. Ska prova på wordpress ett tag, välkomna dit =)   Nu blev det inte så.....   http://maglin.blogg.se/   Är stället ni ska kika på =) ...

Av Maglin - 20 januari 2009 02:54

Dagen blev till slut rätt bra, trots bara 30 minuters sömn inatt. Fick ju gott om tid att göra mig i ordning i morse iaf. Så gott om tid att jag glömde boken jag skulle läsa på bussen. Fick lov att köpa mig en tidtabell för att ha NÅT att vila ögonen...

Av Maglin - 14 januari 2009 11:50

Snart är det dags för vardag igen, nästa vecka börjar skolan. Folk säger det är skönt när det blir vardag igen. Jag ser verkligen fram emot 13 timmars arbetsdag, lärare som berättar hur långt efter vi ligger men inte kan sätta fart själva, klasskompi...

Av Maglin - 4 januari 2009 11:38

Det finns många konflikter i Azeroth. Naturligtvis finns kriget mot Lich King i senaste expansionen, men även ”små” konflikter som Defias uppror mot Stormwind. Det är här det lustiga börjar. I Elwynn Forrest alldeles utanför staden St...

Av Maglin - 26 december 2008 12:27

Nu är julen slut, tack å lov. Allt blev väl så blärtigt som jag trodde ungefär. God mat hos morsan iaf, som vanligt =) Juldagen skulle vi ha spelat spel med T&P, men det blev inställt. Jag blev tvungen att vara nykter ännu en dag, ska råda bot på det...

Ovido - Quiz & Flashcards