Alla inlägg den 9 september 2008

Av Maglin - 9 september 2008 12:18

I går när vi kom till skolan fick vi order om att vi skulle till en annan sal. Lagom konfunderade gick vi dit och undringarna blev inte mindre när vi såg alla andra tvåor på väg till samma ställe.

Längst fram stod lärarna och såg "neutrala" ut.  De berättade att all schemalagd undervisning, med några få undantag, var borttagen denna vecka. Sen kom en konstpaus.

Eftersom vi hade bett om skarpa projekt så skulle vi nu få så vi teg, sa de iof inte då, men andemeningen låg där nånstans. Vi blev indelade i grupper och fick var sitt företag att kontakta. Det var all info vi fick, förutom att det skulle redovisas på fredag.

Min grupp skulle ner till bokhandeln. I gruppen var det förutom jag, två Deko och en upplevelse. Då menar jag klassen upplevelse...

Det visade sig att bokhandeln ville ha hjälp med en reklamkampanj runt Liza Marklunds nya bok som kommer 24 september. Vi hade en kort frågestund och begav oss sedan iväg för att ta itu med arbetet.

Spåningen gick bra och arbetsuppgifterna var inget problem att fördela. Kändes bra, kändes som vi börjar få kläm på saker =) Mest oroar jag mig för att det går FÖR lätt, å att vi i och med det missat nåt väsentligt, men jaja... Det går ju liksom inte att sväva ut för mycket heller på ett så pass "konservativt" ställe som Leksand. Inget ont om det, men att gå i bräschen för kreativ marknadsföring är nog inte grejen där.


Livet as we speak:

  • Höstigt, lika med tråkigt, aj
  • Har glömt bort hur man somnar, ajajaj
  • Tre affärsidéer att fundera på, en lätt, en svår, en omöjlig, jaja
  • Blåsa på tungan, aj
  • Ont i kroppen, ajaj
  • Vedhuggande, ajaj
  • Britt är hemma i helgen =) jajaja
  • Snart dax för ny omröstning, mitt favoritämne. jajaja
  

Ni kan ju alltid se det som en eventuell innehållsförteckning inför kommande inlägg.

Som ni antagligen inte ser, har jag infört en liten skala (1-3, eller kanske -3 till 3) på livets aktuella events...

Gott vs Ont 8-9. Inte så bra


OaO

Ovido - Quiz & Flashcards