Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Kommer jag att vinna när man ska förlora då?

Av Maglin - 20 september 2008 00:47

I kväll ska vi till Patrik å Tina igen för att spela spel. Det ska bli skoj. Det har dock gått såååå dåligt för mig på slutet, jag som är van att vinna... Egot har fått sig några törnar. Fast nu kommer jag att vara den som har mest pengar, det är jag övertygad om, eftersom vi ska spela MAD. Detta går ju så klart ut på att förlora. Man ska bli av med sina pengar, ett spel om livet alltså. Jag var förvånad över att det inte kom ett brev från folkbokföringen idag. Det finns nämligen ett kort i spelet där det står typ "Heter du Alfred E Neumüller får du 1 412 857 spänn". Det är ungefär allt jag minns om spelet, var något år sedan vi spelade det.

Tänker dock inte spela det nykter kan jag säga, eftersom jag har för mig att det ingår kort där man ska skutta runt bordet och låta som en groda eller nåt sånt. Lite som ölspelet, vilket jag inte spelat alls, eftersom jag inte dricker. Öl.


Inställt =(


Minns ihåg när jag å Ronny tyckte det var så orättvist att alla de andra spelade ölspelet så vi gjorde ett eget spel som vi döpte till Snapsomania. Det var gissningsvis mitten på 90-talet. Det gick ut på ungefär samma sak, men vi glömde ändra mängden dryck...

Vi gjorde en spelplan som vi plastade in å vi skapade dessutom en massa kort med.

Tror vi spelade en halv runda eller nåt sånt. En kompis försvann in på toa och blev kvar där. Ronny himself, som tyckte det gick för långsamt i början och tullade på sin insats försvann och kom tillbaka efter två timmar och undrade när det var hans tur. Sen cyklade vi till Järna marknad har jag för mig. Kanske skulle vi ha behövt finputsa reglerna något, men vadå det var ju bara en betatest... Dock hade vi glömt bort hur vi skulle utvärdera testen. Spelet regnade sen bort eftersom det glömdes kvar ute, till allas stora glädje.


 
 
Ingen bild

Brill

20 september 2008 08:02

Kanske var bäst för alla inblandade att det slutade där och då:)
Dagens kod tumk= tumme duppa:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maglin - 20 januari 2009 19:24

Hejfolket. Ska prova på wordpress ett tag, välkomna dit =)   Nu blev det inte så.....   http://maglin.blogg.se/   Är stället ni ska kika på =) ...

Av Maglin - 20 januari 2009 02:54

Dagen blev till slut rätt bra, trots bara 30 minuters sömn inatt. Fick ju gott om tid att göra mig i ordning i morse iaf. Så gott om tid att jag glömde boken jag skulle läsa på bussen. Fick lov att köpa mig en tidtabell för att ha NÅT att vila ögonen...

Av Maglin - 14 januari 2009 11:50

Snart är det dags för vardag igen, nästa vecka börjar skolan. Folk säger det är skönt när det blir vardag igen. Jag ser verkligen fram emot 13 timmars arbetsdag, lärare som berättar hur långt efter vi ligger men inte kan sätta fart själva, klasskompi...

Av Maglin - 4 januari 2009 11:38

Det finns många konflikter i Azeroth. Naturligtvis finns kriget mot Lich King i senaste expansionen, men även ”små” konflikter som Defias uppror mot Stormwind. Det är här det lustiga börjar. I Elwynn Forrest alldeles utanför staden St...

Av Maglin - 26 december 2008 12:27

Nu är julen slut, tack å lov. Allt blev väl så blärtigt som jag trodde ungefär. God mat hos morsan iaf, som vanligt =) Juldagen skulle vi ha spelat spel med T&P, men det blev inställt. Jag blev tvungen att vara nykter ännu en dag, ska råda bot på det...

Ovido - Quiz & Flashcards